Onze verkoopsvoorwaarden

Verkoopsvoorwaarden

1. Algemeen

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, overeenkomsten en leveringen door Group 3 Comm. V. betreffende computerherstellingen, computerverkoop, webhosting, domeinnamenregistratie en dronefotografie, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen.

 

2. Computerherstellingen

Herstellingen worden uitgevoerd na akkoord van de klant.

Voor het bepalen van defecten en het opmaken van een herstelofferte wordt steeds een bestekkost van €30,00 incl. BTW aangerekend, ongeacht of de klant daarna beslist om de herstelling al dan niet uit te laten voeren.

Defecten die veroorzaakt zijn door foute manipulatie door de klant (zoals fysieke schade, waterschade, ongepaste software-installaties of andere oneigenlijke handelingen) vallen nooit onder de garantie.

Op uitgevoerde herstellingen wordt enkel garantie gegeven op de vervangen onderdelen, tenzij anders vermeld.

Elk toestel dat ter herstelling werd binnengebracht of opgehaald, en waarvan de bestekkosten of herstellingskosten niet binnen 30 dagen na kennisgeving werden voldaan, wordt automatisch eigendom van Group 3 Comm. V., zonder verdere verwittiging. De onderneming behoudt zich het recht voor deze toestellen te gebruiken, te verkopen of te vernietigen ter compensatie van openstaande schulden.

  

3. Computerverkoop

Nieuwe computers genieten de fabrieksgarantie zoals aangegeven door de fabrikant.

Garantie vervalt bij schade veroorzaakt door foutief gebruik, oneigenlijke manipulatie, val- of waterschade, of door niet-toegestane aanpassingen.

  

4. Webhosting en Domeinnamen

Webhosting en registratie van domeinnamen gebeuren per jaar en worden stilzwijgend verlengd.

Opzegging van webhosting en domeinnamen dient minstens 2 maanden vóór de vervaldatum te gebeuren, en uitsluitend via aangetekende brief.

Indien geen tijdige en correcte opzeg wordt ontvangen, wordt de overeenkomst automatisch verlengd voor een nieuwe periode van één jaar.

Een Fair Use Policy (FUP) is van toepassing op al onze hostingdiensten:

  • De klant mag zijn hostingabonnement gebruiken binnen redelijke grenzen.
  • Excessief verbruik (bijvoorbeeld abnormale bandbreedte- of serverbelasting die de prestaties voor andere klanten beïnvloedt) kan aanleiding geven tot bijkomende kosten of beperking van de dienst.
  • Group 3 Comm. V. behoudt zich het recht voor om, bij overschrijding van de FUP, contact op te nemen met de klant om een aangepaste oplossing aan te bieden.

  

5. Dronefotografie

Drone-opdrachten worden uitgevoerd volgens de geldende wettelijke bepalingen en regelgeving rond dronegebruik.

De klant is verantwoordelijk voor het verkrijgen van noodzakelijke toestemmingen of vergunningen voor het gebruik van dronebeelden op privé- of bedrijfsdomeinen.

  

6. Betalingen

Facturen zijn betaalbaar binnen 7 kalenderdagen na factuurdatum.

In geval van niet-betaling op de vervaldag is de schuldenaar gehouden, bij toepassing van artikel 1147 van het Burgerlijk Wetboek, tot betaling van een schadevergoeding wegens wanbetaling, conventioneel en onverminderbaar vastgesteld op 12% van het factuurbedrag, met een minimum van €25,00.

Tevens zal een verwijlintrest van 12% per jaar verschuldigd zijn, eveneens van rechtswege en zonder ingebrekestelling.

Alle verdere inningskosten zijn volledig ten laste van de koper.

  

7. Prijsindexatie

Group 3 Comm. V. behoudt zich het recht voor om jaarlijks de prijzen aan te passen op basis van de index der consumptieprijzen, of indien grondstof-, energie-, loon- of transportkosten significant stijgen.

Een algemene prijsaanpassing zal minstens 1 maand vóór de ingangsdatum schriftelijk of per e-mail aan de klant worden meegedeeld.

Voor cloudtoepassingen, hostingdiensten en Microsoft-licenties geldt dat prijsaanpassingen kunnen plaatsvinden zonder voorafgaande vaste datum en automatisch doorgevoerd worden zodra de leverancier(s) of producent(en) hun prijzen aanpassen. Deze prijswijzigingen worden rechtstreeks en zonder voorafgaande verwittiging doorgevoerd in de facturatie aan de klant.

Indien de klant niet akkoord gaat met een algemene prijsaanpassing (niet van toepassing op automatische prijswijzigingen van derden zoals hierboven vermeld), heeft hij het recht om binnen de 14 dagen na kennisgeving de overeenkomst kosteloos op te zeggen, tenzij anders bepaald in specifieke contractvoorwaarden.

  

8. Klachten

Alle klachten betreffende facturen, leveringen of uitgevoerde diensten dienen binnen 5 kalenderdagen na ontvangst, aangetekend te worden gemeld.

Na het verstrijken van deze termijn worden leveringen, prestaties en facturen als definitief aanvaard beschouwd.

  

9. Aansprakelijkheid

Group 3 Comm. V. kan niet aansprakelijk gesteld worden voor verlies van gegevens, winstderving of andere indirecte schade, tenzij in geval van opzettelijke fout of grove nalatigheid.

  

10. Toepasselijk Recht en Bevoegdheid

Op al onze overeenkomsten is uitsluitend het Belgisch recht van toepassing.

In geval van betwisting zijn uitsluitend de rechtbanken van Dendermonde bevoegd.